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離散幾何モデルを基礎として接続点再構成により滑らかな曲率変化を実現した曲線・曲面の生成手法

机译:基于离散几何模型的连接点重构实现曲率变化平滑的曲线/曲面生成方法

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摘要

1. はじめに形状設計において,曲面を扱う際には,通過点や断面曲線を真に曲面の形状を操作することが-般的である.一般的な三次元CADでは,設計者が指定した通過点や断面曲線が,セグメントの接続点や曲面パッチ間の境界曲線になっていることが多い,その湯合,設計者としては,単に通過点や,断面曲線としての指定を意図していても,セグメントの接続点や曲面パッチ間の境界曲線として曲線や曲面が生成されることになる.%This paper presents a new method to generate free-form curves and surfaces whose curvatures change smoothly. The smooth curvature changes are realized by reconstructing connection points and minimizing the measure related to smoothness of curvature change. Connection points of generated curves and surfaces are reconstructed based on the discrete geometry models. The free parameters of generated curves and surfaces are determined by numerical optimization of the function that expresses the smoothness of curvature change. NURBS curves and surfaces with smooth curvature change are generated by this method. The generated curves and surfaces pass near the points specified by a designer.
机译:1。首先,在形状设计中处理曲面时,通常会操纵曲面的形状,以便真正操纵通过点和横截面曲线。在一般的3D CAD中,设计人员指定的通过点和横截面曲线通常是线段连接点和曲面贴片之间的边界曲线。即使打算将其指定为点或截面曲线,也将生成曲线或曲面作为段连接点或曲面补丁之间的边界曲线。%本文提出了一种生成自由形式的新方法曲率平滑变化的曲线和曲面。通过重建连接点并最小化与曲率变化的平滑度有关的度量来实现平滑的曲率变化。基于离散几何模型重建生成的曲线和曲面的连接点。生成的自由参数曲线和曲面是通过表示曲率变化的平滑度的函数的数值优化确定的,通过此方法可以生成具有平滑曲率变化的NURBS曲线和曲面,生成的曲线和曲面在设计人员指定的点附近通过。

著录项

  • 来源
    《精密工学会誌》 |2010年第9期|p.1059-1063|共5页
  • 作者单位

    東京大学大学院(東京都文京区本郷7-3-1;

    现(株)富士通研究所rrシステム研究所 神奈川県厚木市森の里若宮10-1);

    法政大学理工学部 東京都小金井市梶野町3-7-2;

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  • 正文语种 jpn
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