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3次元着装シミュレーションを用いた韓国成人女子のファッショシ心錘とデザインイメージとの関係

机译:使用3D穿衣模拟的韩国成年女性时尚形象与设计形象的关系。

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摘要

近隣の体形も近い国の消費者も含めた今後のファッションネット社会で,エコ的にも考慮した合理的で且つ個々にも対応した3次元ファッション・ファクトリ・ブテックシステムを構想している・そこで本研究では韓国成人女子を対象に,ITを利用したェコ効果的な仮想衣服の選択を用いた消費者ファッションの意識と選択のデータ情報を行い,その関係を明らかにしようとした.ファッション意識について,日本の20代,40代,70代の平均的サイズの各3次元人体に,同じデザインの衣服を仮想的3次元着装によるシミュレーション化を行い,その回転表示によるデザインイメージや衣服観等などの評価を用いて検討した.さらにその結果を,既報の日本の20代後半から70代の成人女子による同じ評価方法による結果と比較した.60着の3次元着装シミュレーションによるデザイン服(20デザイン服×年代別3次元モデル3体)のイメージを,20代~30代の51人の韓国女性により,5つのデザインキーワード(Al-A5)を用いて5段階評価した.さらにその重要なデザイン要素や他の構成要素の特徴を確認することによって,デザインキーワードの特徴が明確になった.5つのデザインイメージによる主成分分析の結果,2つの主成分(PC1:(A1.レディ・フェミニン系&A5・エレガント系-A3.カジュアル系,PC2:A2.シャープ&モダン系-A4.Sスタンダード&レトロ系)が抽出された.各主成分得点を用いてクラスタ分析をした結果,60着のデザイン服が4つのイメージのクラスタに分類され,各クラスタイメージ別のデザイン要素と他の構成要素の特徴と同時に,2つのクラスタイメージ共通のデザイン要素と他の構成要素があることが捉えられた.日本と韓国の成人女子は類似した衣服のデザインイメージ等を共有した.しかし,韓国の成人女子の方がAl&A5とA3イメージの服の間の服種,形,柄の有無の違いに関してよりはっきりした評価をし,A2とA4イメージの服はその着用状況/設定や着用回数に関してより明確な区別をしていた.%This study collected data on and defined consumer fashion consciousness and selections in the case of Korean adult women (20's to 30's) when selecting eco-efficient imaginary garments using IT. Their fashion consciousness was investigated using 3D-garment images on an average size Japanese 3D-body rotating simulation. The results were then compared and contrasted with a previous study conducted on Japanese adult women. The images of 60 3D-garment simulations (20 designs x 3D-body models of 20's, 40's, and 70's) were evaluated by 51 Korean women in their 20's to 30's using five key words on a five point scale. Further, by identifying the features of significant design elements and other components the design key words were defined. Two Principal Component factors were determined (PCI comprising Al. Lady & Feminine and A5. Elegant —A3. Casual Image Styles; and PC2 comprising A2. Sharp & Modern — A4. Standard & Retro Image Styles), and the 60 3D-garment simulations were categorized into four image clusters using Cluster Analysis. It was found that design elements and other components have two image clusters in common. Japanese and Korean women shared a similar design image etc. in clothing. However, Korean women gave clearer evaluations on the differences of Type, Form, and Pattern between Al & A5 and A3 image garments. They gave more weight to the relationships between A2 and A4 image garments and situation/setting etc.
机译:在未来的时尚网络社会中,包括附近物理结构相似的国家/地区的消费者,我们正在构想一种合理且个性化的3D时尚工厂butec系统,该系统还考虑了生态问题。在这项研究中,我们旨在通过使用基于IT的有效虚拟服装选择来进行有关消费者时尚意识和选择的数据信息,以阐明韩国成年女孩之间的关系。关于时尚意识,我们通过穿着相同设计的虚拟3D衣服模拟了日本20、40、70年代平均大小的每个3D人体,并通过旋转它们来设计衣服的图像和视图。使用了诸如的评估。此外,该结果与日本20至70年代后期成年女孩先前报告的相同评估方法的结果进行了比较。通过3D佩戴模拟显示60种设计服装(20种设计服装×3个年龄段的3D模型)的图像,以及51位20多岁至30多岁的韩国女性的5个设计关键词(Al-A5)使用5个等级进行了评估。此外,通过确认重要的设计要素和其他构成要素的特征,明确了设计关键词的特征。使用五幅设计图像进行主成分分析的结果,两个主成分(PC1:(A1。淑女风和A5。优雅型A3。休闲型; PC2:A2。夏普和现代型A4。S标准和复古作为使用每个主成分得分的聚类分析的结果,将60个设计服装分为4个图像的聚类,并且识别每个聚类图像的设计元素和其他构成元素的特征。同时,发现这两个群集图像存在设计元素和其他组件。日本和韩国的成年女孩共享相似的服装设计图像,等等。但是,韩国的成年女孩对于A1,A5和A3成像的服装之间的类型,形状以及服装存在与否的差异,进行了更清晰的评估,而A2和A4成像的服装在其穿着条件/设置和穿着次数上有更清晰的区别。 %本研究收集并定义了韩国成年女性(20至30年代)在使用IT选择生态效率高的假想服装时的消费者时尚意识和选择数据,并使用3D服装图像平均调查了他们的时尚意识。大小的日本3D人体旋转模拟,然后将结果与先前对日本成年女性进行的研究进行比较和对比,得出60个3D服装模拟的图像(20个设计x 20、40和70的3D人体模型)由51位韩国女性在20到30年代进行的评估,使用5分制的5个关键词进行评估。为了确定重要设计元素和其他组件的特征,定义了设计关键词。确定了两个主要组成因素(PCI包括Al。Lady&Feminine和A5。Elegant -A3。Casual Image Styles; PC2包括A2。Sharp&Modern — A4。标准和复古图像样式),并使用“聚类分析”将60种3D服装模拟分为四个图像簇,发现设计元素和其他组件有两个共同的图像簇。日韩女性共享相似的图像但是,韩国女性对Al和A5与A3形象服装之间的类型,形式和样式的差异进行了更清晰的评估,并更加重视A2和A4形象服装之间的关系以及处境/环境等等

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